[KSIĄŻKI] ANNE RICE, PANDORA 📖🧛‍♀️

Hejka! 😎 Do tej pory nie pojawiały się na moim blogu książki a to dlatego, że głównie sięgam po literaturę związaną z programami graficznymi, malarstwem czy anatomią. Generalnie czytam książki o sztuce, co większości z Was może nie odpowiadać.
Przychodzi jednak taki moment, kiedy mózg masz przeładowany i tęsknisz za innymi treściami, niż tymi służącymi do rozwoju osobistego. Stało się więc tak, że zatęskniłam za czytaniem literatury o mojej ulubionej tematyce, tj. o wampirach i wilkołakach! Dzisiaj pragnę przedstawić Wam dzieło pisarki Anne Rice, którą większość kojarzy z dwiema książkami i filmami: Wywiad z wampirem oraz Królowa potępionych. Jeżeli kochacie wampiry, mrok, piękno ukryte w opisach przedstawianych kolejno miejsc i postaci a do tego ukryty erotyzm oraz napięcie - jest to książka dla Was!
Zapraszam na recenzję 😊



Pandora to pierwsze dzieło z cyklu Nowe opowieści o wampirach, w którym to autorka zabiera nas w podróż do starożytnego Rzymu. Nasza przygoda to zapiski wspomnień, które bohaterka spisuje będąc w paryskiej kawiarni pod koniec XXw. Jest to wyzwanie rzucone przez Davida Talbota.
Oczami Lydii - śmiertelniczki oglądamy świat  za czasów Augusta i Tyberiusza, dorastamy z nią, widzimy luksus, w jakim żyła, poznajemy jej ukochanego Mariusza, jesteśmy również świadkiem nie tylko zmian w starożytnym Rzymie ale również tych w jej życiu osobistym, które w pewnym momencie stają się dramatyczne i wymuszają na niej ucieczkę do Antiochii. Wtedy też bohaterka przyjmuje imię Pandora. To jednak nie koniec zmian i problemów! Pandorę dręczą koszmary przepełnione krwią, których nie rozumie ale jako kobieta wykształcona, mądra i niezależna chce pojąć. Tym samym kusi los, wystawia siebie na skosztowanie przez dzieci nocy. Ma wybór i wybiera życie jako Pandora - wampir. 



Książka Anne Rice zabiera nas w piękny świat starożytności, gdzie niemalże widzimy najmniejszy detal i czujemy każdą z opisanych sytuacji. Fascynujące w tej podróży jest to, że poznajemy życie śmiertelniczki, która z własnej woli wybrała żywot wampira. Przemyślenia bohaterki, rozterki wewnętrzne, pytania jakie stawia sobie samej nie są jednak infantylne i typowo "kobiece", jak np. w Zmierzchu, który momentami nużył swoją słodyczą i "lukrem". 

W tej części przygód o wampirach pełnych uroku, klasy, dostojeństwa dostajemy historię dojrzałej kobiety, która miała wszystko - piękny dom, bogatego ojca, kochającą rodzinę a jednak czegoś jej brakowało. Tytułowa bohaterka wzbudza mieszane uczucia, z jednej strony jest zachwyt nad jej erudycją i inteligencją a z drugiej mamy wrażenie, iż jest to postać nadęta oraz przemądrzała.
Pomimo, że bohaterka Anne Rice jest osobą niezwykle inteligentną, to jednak słucha instynktu, przez co ukazuje się nam jako kobieta rozchwiana, niezdecydowana, która poprzez swoje akcje i wybory zsyła na siebie tragedię. Ponadto pielęgnuje w sobie ból i pretensje. 
Pandora to opowieść o życiu, wyborach,  poszukiwaniu i słuchaniu wewnętrznego głosu, który każe nam podążać za czymś nieznanym, co niekoniecznie finalnie będzie dla nas dobre i da nam szczęście.
A czym jest to nieznane? I czym w ogóle jest szczęście?


Znacie Kroniki Wampirów? Lubicie twórczość Anne Rice?

29 komentarzy

  1. Muszę się wreszcie zabrać do przeczytania jakieś książki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię oglądać filmy o wampirach, zombie itp, ale książki jeszcze nie czytałam takiej "krwawej" :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka zapowiada się ciekawie. Może po nią sięgnę.
    https://rebellek.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam przyjemności czytać żadnej książki tej autorki. Mimo to, tematy wampirze bardzo lubię, więc chętnie sięgnę po nią w przyszłości, kiedy już uporam się ze swoim stosikiem książek :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej nie w moim guście ta książka, ale z opisu wydaje się całkiem ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam autorki, ale przyznam, że po twojej recenzji bardzo chętnie bym sięgnęła po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. chyba nie dla mnie ale tesciowi moze sie spodobać

    OdpowiedzUsuń
  8. Wampiry i wilkołaki tak tak tak! Uwielbiam. Koniecznie musze kupić. Chyba podsune mężowi jako prezent na walentynki 😉

    OdpowiedzUsuń
  9. ja akurat lubiłam ZMIERZCH więc ta książka może też by mi się spodobała

    OdpowiedzUsuń
  10. Wampirze klimaty to niestety nie moja bajka. Kiedyś lubiłam, teraz jakoś zmieniły się moje gusta książkowe.

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi całkiem ciekawie jednak nie lubię tej autorki. Miałam kiedyś coś o wampirze od niej jednak zupełnie mnie do siebie nie przekonała.

    OdpowiedzUsuń
  12. Każda kobieta w jakimś sensie jest wampirem,ale nie napiszę dlaczego bo mi się oberwie :-) :-) Kiedyś lubiłem takie klimaty, obecnie ciągnie mnie do wszystkiego co związane z II WOJNĄ ŚWIATOWĄ.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam kronik wampirów, ani tej autorki. A szkoda. Teraz będę miała trochę wolnego, więc z chęcią poszukam tej książki i zapoznam się z tą twórczością.

    OdpowiedzUsuń
  14. niestety gatunek póki co nie dla mnie.
    wkręciłam się w czytanie thrillerów psychologicznych i erotyków. może kiedys mnie wezmie na książki o wampirach :d

    OdpowiedzUsuń
  15. ok Pat nue moje kimaty, chociaz i autorka i nawet tytul ksiazki sa mi o dziwo znane :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Szczerze mówiąc to imię bohatera męskiego zniechęciło mnie do tej książki

    OdpowiedzUsuń
  17. Kto mnie zna wie nie przepadam za czytaniem książek w sumie nie mam na to nawet czasu hehe

    OdpowiedzUsuń
  18. U mnie już tyle książek czeka w kolejce, że szkoda gadać! Jak już je wszystkie przeczytam to może sięgnę i po tą;>

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie przepadam za tego typu książkami , w sumie to nawet nie mam czasu na czytanie. Raz na 2-3 tyg zagości może jedna sztuka.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie słyszałam o tej książce i mimo iż i przepadam za tego typu literaturą, ta książka zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Raz próbowałam się przekonać do książek Rice, ale coś mi nie podpasowały :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytałam kilka książek o wampirach ale tej nie znam

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie znam tej autorki, ale lubię motyw wampirów w literaturze więc chętnie kiedyś sięgnę po tą pozycję

    OdpowiedzUsuń
  24. Niestety temat nie jest moim ulubionym, ale mężowi na pewno się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie czytałam ani nie słyszałam o tym :)
    Zapraszam do mnie, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam takie książki, więc chętnie sięgnę i po "Pandorę".

    OdpowiedzUsuń
  27. Anne Rice kojarzę tylko z Wywiadu z Wampirem. Ale ja lubię wampiry :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Brzmi ciekawe, myślę, że by mi się spodobała :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    www.spiked-soul.pl


    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
  29. ta książka to dla mnie totalna niewiadoma :D ALe z przyjemnością bym ją przeczytała :D

    OdpowiedzUsuń