Ostatnio dodane
recent

[PAT POLECA] - FILMY

Hejka! :) Dzisiaj wstawię Wam dosyć obszerny post, poświęcony ukochanym filmom i reżyserom. Postaram się krótko omówić może każdy z nich, nie fabułę, żeby nie robić spoilerów ale dlaczego dany film lubię i za co ;) Postaram się nie zanudzać i nie wywlekać wszystkiego od A do Z. W każdym razie, post będzie długi!

Ok, no to jedziemy!!


W moim rankingu filmowym nie ma podium, każdego z wymienionych reżyserów uwielbiam, chociaż ten, którego teraz wymienię jest najbliższy mojemu sercu!! Zakochana w nim jestem po uszy od momentu, kiedy zobaczyłam 1y jego film, czyli...

Film wszystkim doskonale znany, ja widziałam go milion razy i nie ma roku, żebym do niego przynajmniej z 2-3 razy nie wróciła!! 


Kolejny, ukochany film Tima Burtona to - a jakże! - Edward Nożycoręki :)))


Kocham ten film, również widziałam go milion razy i zawsze wyję na nim, zawsze mnie porusza. Uderza w najdelikatniejszą strunę mojej duszy a klimat w nim jest nieziemski :)))))


Kolejny film Tima (no ok, jest producentem tutaj, żeby się nikt nie doczepił), który również uwielbiam to animacja, do której też co roku wracam ( w ogóle ciągle oglądam filmy Tima ).

Przepiękna, groteskowa i wbrew pozorom - życiowa opowieść o Świętach Bożego Narodzenia z bardzo ciekawego i ironicznego punktu widzenia. Moja ukochana, Bożonarodzeniowa pozycja! :D


Musicie wiedzieć, że kocham wszystkie części Batmanów ale to właśnie te 1e od Tima Burtona mnie najbardziej przekonują. Burton lubuje się w grotesce i ślizganiu się po kiczu, jednak klimat najbardziej przypomina mi ten z komixów Batmana. W ogóle, kocham stylistykę filmów Burtona i już :)))


Uwielbiam! Genialny, oniryczny klimat i lekko klaustrofobiczny, pomimo pejzaży :) Oglądając go w samotności wieczorem można mieć lekkie drżenie serca ;) Świetny Johnny Depp, Christina Ricci i Christopher Walken, który tutaj naprawdę swoim wyglądem przeraża!!


Jedna z 1ych animacji Tima! Uwielbiam za niesamowity klimat, scenariusz i wykonanie. Majstersztyk i czapki z głów dla Burtona!


Kolejna animacja, jednak Burton był tutaj producentem nie reżyserem! Postanowiłam podpiąć to pod Tima, dlatego że film jest świetny i mnie dotknął swoim wydźwiękiem :)


Czy naprawdę muszę się powtarzać? :D KOCHAAAAM!!! Genialna animacja poklatkowa, przepiękne scenografie, cudny detal lalek, ubrań, wszystkiego! Historia również bardzo ciekawa i wzruszająca no i oczywiście znowu groteskowo - trupi klimat czyli to, co kocham najbardziej!


Świetny musical, genialny brudny, śmierdzący i brutalny Londyn! Mam w swoich zbiorach z wydaniem 3 DVD :D Pokażę Wam kiedyś tę kolekcję bo jest wyjątkowa ;) Mam w planach uzbierać wszystkie filmy DVD Tima :D :D :D :D


Film stylistycznie inny od wyżej wymieniony, chociaż ironia i groteska wylewa się jak to zwykle u Tima bywa! Wiem, że wiele osób nie cierpi Burtona i również tego filmu, jednak dla mnie jest to niesamowita rozrywka i beczka śmiechu :D

Za co wielbię Tima Burtona?

Uwielbiam tego reżysera za mroczny, oniryczny, wręcz momentami surowy i brutalny klimat, który z 1ej strony jest okrutny a z 2iej ma w sobie bajkowe, wręcz marzycielskie przesłanie. Tim Burton to w moim odczuciu odbicie myślenia i odczuwania dorosłego w ciele dziecka. Dla mnie, niesamowity gościu, który również bardzo dużo rysuje i maluje. Jak możecie się domyśleć - jego prace plastyczne również uwielbiam!
Postać tego człowieka jest dla mnie niesamowicie intrygująca i kocham oglądać wywiady z nim!!
Moim marzeniem, które się nigdy nie spełni to móc pracować z nim przy filmach :))))



Ok to teraz kolejny reżyser i kolejne ulubione filmy! ;)

Reżyser ten jest bardzo kontrowersyjny, trudny i niewygodny... Dla niektórych zboczeniec, psychol czy... faszysta. Dla mnie jest uosobieniem współczesnego artysty, bezkompromisowego intelektualisty, dla którego liczy się tylko jego wizja! :)
O kim mowa?


Przepiękny film Larsa von Triera, który zawsze wbija mnie w fotel no i genialna Bjork, której muzykę wielbię pod niebiosa!!



Mega trudny i ciężki film w swojej wymowie. O co reżyserowi chodziło? Myślę, że o wiele spraw, z racji chociażby masakrycznej ilości symboliki zaczerpniętej, np. z okultyzmu czy średniowiecza ;) 
Brutalna scena okaleczenia również ma tutaj swoje uzasadnienie i nie - nie wzbudza ona we mnie obrzydzenia, raczej zmusza do myślenia i zadania pytania: dlaczego?


O rany! Co za oniryczny i apokaliptyczno - romantyczny klimat! Coś pięknego... Jeżeli nie lubicie filmów, które sennie płyną - ten film nie jest dla Was!


Najnowsze dzieło w 2 częściach, które obejrzałam z ogromnym napięciem i skupieniem!! Wiele osób również jest oburzona ilością cielesności i ,,pseudo-pornografii", jednak gdyby obedrzeć dzieło Larsa z tego - stanie się puste, niczym naczynie. Czemu? Reżyser właśnie poprzez ten środek wyrazu buduje całą dramaturgię, problem i ewolucję głównej postaci. Czapki z głów panie von Trier!!


Za co kocham Larsa von Triera?

Za bezkompromisowość i odwagę artystycznych wyborów w każdej filmowej produkcji!
Reżyser ten idzie pod prąd, ma głęboko w tyłku czy ktoś zrozumie czy opluje jego dzieło.
Dla niego liczy się jedynie artystyczna wizja i już ;) 





Następny uwielbiany przeze mnie reżyser to...


Roman Polański! Genialny polski reżyser, który dla mnie w rankingu artystycznym jest bardzo wysoko!
Gorzkie Gody to dzieło niesamowicie poruszające i nie wierzę, że nikogo motyw miłości, zemsty i życiowej porażki nie rusza! Mnie film doprowadził do masakrycznego rozdarcia duszy na pół. Za każdym razem mnie porusza i to się chyba nigdy nie zmieni...


Kolejny poruszający film, genialna kolorystyka, ujęcia i prowadzenie kamery! No i MUZYKA...
Czapki z głów Panie Polański!


Jeden ze starszych filmów, który również bardzo lubię - za fabułę i trzymanie w napięciu.


Jeden z nowszych filmów, również o tej intrygującej dla mnie kolorystyce dzieła, charakterystycznej dla tego reżysera! Sama historia intrygująca i wciągająca. Nie jest to film na miarę... Pewnego hitu, o którym zaraz, jednak lubię ten film i wracam do niego!


KOCHAM!!!!! Uwielbiam na maxa ten film, nawet nie wiecie jak bardzo!!! Klimat, kolorystyka ujęcia i motyw okultyzmu i śmierci, który tylko Polański potrafi pokazać. Widziałam ten film tysiące razy i wiecznie mi mało!! Muszę również dodać, że na wielkie brawa zasługuje nieżyjący już polski kompozytor Wojciech Kilar, który napisał tak genialną i przejmującą muzykę, że kiedy słucham jej na ipodzie - w mojej głowie rysują się poszczególne sceny z filmu a Vocalise z Sumi Jo, sprawia że wyję jak ranne zwierzę!!!
Sami posłuchajcie ---> TUTAJ


Dzieło, które wielbię najmocniej ze wszystkich filmów Polańskiego! Brutalny, bezwzględny i cudownie okultystyczny, mroczny. Pozycja obowiązkowa!! Widziałam ten film milion razy, zawsze mnie przeraża i ciągle pojawiają się nowe przemyślenia względem scen jak i samego tematu, postępowania ludzi.



Za co kocham Romana Polańskiego?

Za kunszt reżyserki! Za perfekcyjne ujęcia o ciekawej kolorystyce, intrygującą tematykę filmów - zwłaszcza tych z motywem okultyzmu i śmierci oraz ze pewne wyrafinowanie oraz elegancję w jego dziełach :)






Ostatni reżyser to facet najbardziej dynamiczny pod względem akcji. Jego filmy wbijają w fotel albo pod względem treści albo (najczęściej) akcji właśnie!

Mega intrygujący i wciągający film Christophera Nolana! Bardzo dobry scenariusz i dziwne zakończenie...



OMG jak ja kocham ten film i muzykę!! Widziałam milion razy, muzykę katowałam i nadal katuję do obrzygania!! Nigdy nie zapomnę jak w kinie siedziałam w otwartymi ustami, w totalnym szoku - zachwycona plastycznością tego dzieła i połączeniem z muzyką!!!! Scena w hotelu, gdzie Joseph Gordon-Levitt owija śpiących kolesi kablem mnie rozwalił. WOW WOW WOW, tyle jestem w stanie powiedzieć.



Batmana kocham jak psychopatka, to wie każdy :D Jednak wersje Nolana, nie dość że są inne od tych Tima Burtona, to jednak nie sposób przejść obok nich obojętnie! Genialne kreacje aktorskie i GENIALNY Heath Ledger, którego już nie ma :((( Chociaż przyznaję się - Joker Nicholsona ciut bardziej jest popierdolony i kiczowaty, czyli taki jaki powinien być patrząc na komix ;) Uwielbiam wersje Nolana bo są takie mega wypasione, nowoczesne, akcja jest nieziemska, chociaż ostatnia część Batmana w moim odczuciu najsłabsza i najbardziej rozczarowująca!!


Świetny film! Uwielbiam Jackmana i Bale'a! Świetny scenariusz, motyw zaskoczenia, piękne ujęcia :)
Prawdziwym PRESTIŻEM jest ten film zobaczyć uważnie i zrozumieć ;)


Za co kocham Christophera Nolana?

Za inteligentne i ciekawe fabuły, za akcję! Uwielbiam go również za pewien przepych w efektach specjalnych, facet potrafi dowalić do pieca!!



A teraz misz - masz filmowy!!!


Film, który może nie jest wielkich lotów ale muzyka a przede wszystkim STRONA WIZUALNA sprawiły, że postanowiłam zostać malarką! Mam ogromny sentyment do tego filmu a scena z tym fioletowym drzewem wielokrotnie mi się śniła! Kocham tę produkcję za niesamowitą plastyczność i poetykę :)))


Film inny, niż wszystkie! Poruszający ze świetnymi rolami i genialnym Leonardo Di Caprio, który zagrał tak, że myślałam, iż naprawdę jest upośledzony!!! Czapki z głów panie Di Caprio!!



Dziwny film, który sprawia, że odczuwamy niepokój... Może nie jest wielkich lotów ale ma klimat i działa trochę na psyche ;)



Przepiękny film, poetycki i śliczny wizualnie! Chyba wszyscy go widzieli i uwielbiają ;)



Kocham Hugh Jackmana jako Wolverine'a!!!!! Po prostu, wielbię wszystkie części, również ostatnią o nazwie ,,Wolverine". Polecam obejrzeć taśmowo wszystkie części po kolei! Wspomnę również, że komix znam i baaardzo lubię :))))



Prawdzie dzieło! Uwielbiam Tomasa Harrisa, czytam aktualnie jego powieści i choć Hannibal w książce jest trochę inny, to jednak film ma świetny nastrój no i mój ukochany Anthony Hopkins!!!



Achhh... Teraz będę wzdychać! Ubóstwiam ten film, widziałam go milion razy, znam na pamięć niemalże każdą scenę!! Świetne role aktorów, przepiękne ujęcia i cudna muzyka Ennio Morricone!!
Zdecydowanie bardziej lubię tę wersję Lolity na podstawie powieści Nabokova, niż Kubricka ;)


Film, na którym byłam w kinie z Maćkiem. Uwielbiany przeze mnie Ethan Hawke, świetny klimat gore, który trzyma w napięciu! Kilka razy podskoczyłam w kinie i kiedy oglądałam w domu - przyznaję się - nie mogłam usnąć, chociaż mało, co mnie ogólnie straszy! Film wchodzi na psyche i jest bardzo specyficzny ;)



Nie cierpię romansideł, jednak ten film jest wyjątkiem! Genialny i uwielbiany Ralph Fiennes, którego mogę oglądać godzinami!!! Przepiękna historia, cudne ujęcia. Klasyka filmowa warta obejrzenia!



Kolejny wyciskacz łez, który widziałam również milion razy!! Uwielbiam zarówno Nicolasa Cage'a jak i Meg Ryan a oczy Cage'a uchhh... rozwalają mnie;] Genialne ujęcia, poetyka filmu i... MUZYKA, którą morduję na ipodzie ile wlezie :D



Świetny film, fabuła i akcja! Bardzo dobre kino dla fanów Jo Nesbo i nie tylko ;)



Kochacie wampiry tak jak ja? Nienawidzicie Zmierzchu? Zatem ten film Jima Jarmuscha jest dla Was!! W produkcji grają Tilda Swinton i Tom Hiddleston, którzy perfekcyjnie wczuli się w rolę! Film jest bardzo specyficzny, znowu mroczny i oniryczny, który poetycko płynie... Nie ma tutaj góry flaków i krwi, oj nie!
W tym obrazie, wampiry również są inne i nie fruwają, ani się nie błyszczą :D



KOCHAAAAAAAAAAMMM!!!! O raju, ile razy ten film widziałam!! Absolutnie mój hicior wszechczasów!!! I w tym przypadku film w porównaniu do książki to majstersztyk!!! Ford Coppola stworzył absolutny klasyk! Role aktorów a zwłaszcza niezapomniany Gary Oldman jako Dracula...ojj robi się gorąco, koleś obłędny w tym filmem, przepiękne stroje i klimat. UWIELBIAM!!! <3 <3 <3



Również w miarę nowy film. Jeżeli oczekujecie akcji, zabijania i flaków - nie oglądajcie! Ja nie mogłam oderwać oczu od Madsa Mikkelsena, który nie dość, że jest mega pociągający dla mnie to jeszcze jest bardzo dobrym aktorem! Polecam Wam również serial Hannibal z nim :))))



Bardzo wzruszający film, genialny Robin Williams! Zdecydowanie film dla wrażliwców! :)



GE NIA LNY!! Uwielbiam, jest to absolutnie pozycja obowiązkowa i nie znam osoby, która tego filmu nie widziała!!



U WIE LBIAM!! Genialny film, mega smutny i obłędny Jack Nicholson. Czapki z głów dla reżysera i Jacka!!



Wielbiciele Stephena Kinga i Johna Cusacka muszą koniecznie obejrzeć ten film ale musicie również wiedzieć, że ma on więcej, niż jedno zakończenie ;) Ja widziałam wszystkie :D



Klasyka, której wstyd nie znać!! Genialny Nicholson po raz kolejny!!



Prawdziwy kunszt aktorski Ralpha Fiennesa, bardzo dziwny i niepokojący film. Obraz dla widza cierpliwego, wymagającego i ciekawego prawdy o chorobie głównego bohatera ;)



Ach, znowu Ralph Fiennes, który mnie rozbraja na łopatki!! Przepiękny film, również must have do zobaczenia! Mega przejmujący obraz, do którego bardzo często wracam...



Na koniec zostawiłam sobie film, który przez dłuższy czas katowałam!! Jeżeli kochacie Edgara Allana Poe i Johna Cusacka - MUSICIE TEN FILM ZOBACZYĆ!!! Osobiście jestem wielką fanką obu a Edgara Allana Poe czytam bardzo często, ciągle wracam i wiecznie mi mało :) Klimat filmu wiernie oddany, jest nutka tajemnicy i mroku wokół głównej postaci. Polecam!



Ok Kochane, wiem że ten post jest mega długi, jednak chciałam Wam przybliżyć moją osobę i upodobania.
Z wielką chęcią chcę poznać Wasz gust filmowy, więc czekam z niecierpliwością na komentarze!! :D










patrycja sprada

patrycja sprada

17 komentarzy:

  1. Lubimy podobne pierdoły :D ale to wiesz od dawna

    OdpowiedzUsuń
  2. sporo tego :)) zapiszę sobie tego posta i na pewno coś obejrzę :) Pokój 1408 miałam obejrzec i zapomniałam :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Pat, no naprawdę.. :D Miałam pisać pracę licencjacką, a dzięki Tobie będę myślała co by tu jeszcze obejrzeć, żeby tylko nie usiąść do pisania :D A tak poza tym myślałam, że jestem jedyną osobą, której podobała się "Gnijąca Panna Młoda" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, no wybacz Kochana :D ,,Gnijąca Panna Młoda" jest cudna! :))))

      Usuń
  4. Burton to nasz najulubieńszy reżyser ever! Jesteśmy ogromnymi fanami z moim TŻ :) Jego osobno, jak i całej trójcy Burton- Helena Boham Carter - Johny Depp :) Oprócz niego, chyba nie mam ulubionego reżysera, bardziej właśnie aktorów. Kocham jeszcze Evana McGregora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No Kochana, wspomniane przez Ciebie trio jest genialne i oczywiście WIELBIĘ!!! Evana również baardzo lubię i jego sexy głos :))))

      Usuń
  5. Super! Dziękuję za ten post sporo filmów nie zbyt długo opisanych, oby więcej takich:D zainteresowanie widzę, jest, wiec czekam na więcej
    Gnijącą Pannę Młodą widziałam dawno Sweeney Tod – rewelacja, naprawdę dziękowałam koledze który mi go polecił, rewelka! Potem przez jakiś czas słuchałam muzy z tego filmu…
    Na antychryście byłam, oj byłam w kinie – trudne dobre wciągające kino.
    To będzie piękny koniec świata – dobrze ż emi przypominasz czasem coś trafia na moją listę hot filmów do obejrzenia i z niej ulatuje, więc dobrze, że przypomniałaś o nim.
    Gorzkie gody- rewelacja! Niesamowita historia, zwroty akcji, mroczny choć specyficzny klimat. Kilka prawd i cytatów wyniosłam z tego dzieła. Lubię filmy które coś pokazują, mówią…
    Pianista, no cóż – nie zrobił na mnie większego wrażenia po za przytłaczającym smutkiem, rozpaczliwą walką o przetrwanie…
    Frantuc Polanskyego dobry trzymający w napięciu choć stary, ale jary!
    Dziewiate wrota – dwa razy widziałam
    Dziecko Rosemery! – film legenda! Jakże bym mogła go nie widzieć)
    Incepcje z żoną widzieliśmy – mega efekty specjalne…
    Co gryzie Gilberta Grapa – widziałam dawno. Boski Leo…
    Milczenie Owiec – wszystkie części widziałam – kocham Anthonego!
    Łowcy głów – czapki z głów! Dziękuję, że go poleciłaś! Bardzo nam się spodobał! Akcja, postacie, i te widoki…. A dog argentyński – szkoda, że tak krótką rolę grał, choć to może i dobrze bo jeszcze rasie by się dostało…. Piękne zwierzęta….
    Tylko kochankowie przeżyją – niezwykle klimatyczny, choć nei tandetny. Mimo że nei widziałam całego pomimo klimatu i pory sen mnie zmożył, a szkoda – na pewno wrócę. Muzyka, klimat. A aktorki lepszej o Tildy znaleźć do tej roli po prostu nie mogli!
    Lot nad kułczym gniazdem…. Książkę czytałam film widziałam, jakże by inaczej
    Pokój 1408 – widziałam! Chyba dwie wersje
    Lśnienie – i rola Nickolsona….ahhhh…
    Angielskiego Pacjenta widziałam, mam gdzieś na płycie.
    Poproszę więcej takich postów.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Proszę jaka odmiana! Wczoraj oglądaliśmy łowców głów. Wampiry mamy teraz na tapecie:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. jak zobaczyłam, że u Ciebie filmy od razu wiedziałam, że bedzie Burton ;-) bardzo wiele filmów nam się pokrywa :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oooo jaka ilośc ja moze w sumie tyle filmów pamietam ze widziałam xd

    OdpowiedzUsuń
  9. Większość znam :)) J.Deepaaaaa bardzo lubię jako aktora jest świetny!
    Nimfomanki nie mogłam prze żałować, że oglądałam i straciłam czas - nie cierpię tego filmu :]

    OdpowiedzUsuń
  10. nie moj gatunek filmow, ja wole komedie romantyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jakichś 80% nie widziałam, ale kilka mnie zainteresowało :) Dziecko Rosemary i Milczenie Owiec znam na pamięć :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow! Jestem zachwycona sposobem Twojego pisania! Masz trochę mroczny charakterek- przyznaj się ! :D
    Zapraszam
    mystersdaria.blogspot.com
    Jeśli mój blog Ci się spodoba zaobserwuj go, a na pewno się odwdzięcze ; ) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha oj mam! Spoko, już do Ciebie wbijam :D

      Usuń
  13. Edward Nożycoręki - wspomnienie z dzieciństwa ;) Uwielbiam ten film i podobnie jak Ty rozklejam się przy nim :D

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.